Russinbullar i väntan på bussen...

Skulle som vanligt ta 65:an från Vänersborg hem till Trollhättan. När jag kom till busshållplatsen syntes ingen buss till, så jag trodde att jag missat den. I busskuren sitter dock två män (som inte känner varandra) och hävdar att den inte gått än, för en av dem hade suttit där i tio minuter. Vi konstaterade att det var mycket märkligt att den var så sen, och så säger den äldre mannen (som förövrigt har en mycket speciell dialekt) "Den kanske gick från torget" (istället för från resecentrum) och så fortsätter han genast: "Helt otroligt!!"  Vi andra trodde förstås att han menade att det var helt otroligt att bussen var så sen, och att den ev. dessutom har åkt fel väg, och jag väntade mig en lång utläggning om mannens tidigare helt otroliga upplevelser med västtrafiks bussar. istället fiskar han upp en brödpåse från sin väska och fortsätter i samma andetag; "Helt otroligt!!! Russinbullar för 12 kr!!!" ...bara sådär. helt apropå ingenting. precis som om russinbullarna hade något med bussens försening att göra. "jasså där ser man", svarade jag. "är det så!?" sade den andre mannen. Resterande tid tills bussen kom förlöpte i tystnad.


Kommentarer
Postat av: AD200

hahaha! där ser man!

2008-04-28 @ 16:06:34
Postat av: Rickard

Det är sånt som förgyller ens dag. Iaf min!

2008-04-28 @ 16:41:23
URL: http://janniklasrickard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0