EXAKT HUR KUL??

Apropå inlägget nedan kom jag och tänka på en dag i gymnasiet när ett par studenter från hälsopedagogprogrammet på högskolan i Gävle var och hälsade på oss på friskvårdsprogrammet för att berätta om högskolan och om hur det var att läsa just hälsopedagogprogrammet. Vid något tillfälle sade dem att det var ett roligt program och att det var rätt kul att vara student. Då räcker AD lite försiktigt upp handen, harklar sig och ställer frågan: EXAKT HUR kul är det?? haha. Jag minns att jag ställde mig lite frågande till AD's frågeformulering... och det gjorde studenterna också, det såg man på deras häpna ansikten.. hur skulle de klara sig ur denna situation nu då? menade hon att de skulle de försöka gradera exakt hur kul det var att gå just hälsopedagogprogrammet efter någon speciell måttstock? Skulle de försöka rangordna exakt hur kul de upplevde sig ha i skolan i jämförelse med andra saker i livet??  Ingen förstod hur den här frågan skulle tacklas och AD själv lämnades i en förmodligen otillfredsställd sinnesstämning efter att ha fått några svävande mumlanden om att det "är kul helt enkelt"...  


Kommentarer
Postat av: jennifer

sådana frågor är rätt roliga, när man blir ställd helt enkelt!

2008-12-30 @ 23:21:18
URL: http://jennifermolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0