Marcus om Strindberg

Marcus: Skola är bland det värsta som hänt mig... endast ett stort lidande

Ullis: är det sant

Marcus: japp

Ullis: varför då?

Marcus: Muppar som säger åt en vad man skall kunna och framför allt vad man skall tycka

Ullis: lärare

Marcus: så kan man även kalla dem

Ullis: var du en bråkstake Marcus?

Marcus: Kan man väl kalla det

Ullis: la häftstift på lärarens stol osv

Marcus: Hade en svenska fröken som satt Strindberg på en piedestal och skröt upp honom som person m.m m.m ungefär som att hon var lite kär i honom

Marcus: så satt jag väl och pratade med någon i rent ointresse och hon frågade vad vi pratade om.

Marcus: Jag svarade "Jag förstår inte hur en lärare kan få stå och prata skit vid katedern och jag inte får sitta här och snacka skit"

Marcus: "Vad menar du nu?" frågade hon

Marcus: Ja men du blundar för allt skit Strindberg höll på med. Halvfyllo som förmodligen slog kärringen och ungarna sina.

Marcus: Då fick jag lämna lektionen sen.

Ullis: hahahahaha

Marcus: Och jag tycker fortfarande att jag hade rätt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0