Ishockey

Bilden nedanför föreställer mig som femtonåring, sugen på att spela ishockey. Bilden användes som någon sorts affisch för att locka tjejer till att vara med och starta ett damlag. Intresset var stort och vi fick ihop ett lag. Det var otroligt skoj och det är en tid jag aldrig kommer att glömma. Det finns vissa hockeystunder som jag verkligen saknar. Jag, Eve och Fredd utgjorde en kedja och vi funkade jättebra ihop tillsammans med Jessica och Eva som var backar. Det var tider det!

Efter att denna vår varit personligt engagerad i hockey igen, sett varenda match jag bara kunnat och hejat och stöttat Peter, så har jag blivit sugen att själv börja spela igen... har varit på ett möte med Trollhättans damlag, och vet hur deras upplägg för nästa säsong ser ut. Jag ska plocka fram min utrustning från förrådet någon dag och prova om allt sitter som det ska, och sen ska jag känna efter om jag vill det tillräckligt mycket för att lägga energin på det. Förmodligen kommer jag inte kunna känna det förrän jag testar på isen. 

image31
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0