Pappas ordvitsar.

Jag är uppväxt med ordvitsar. Den skyldige är min käre far.. konstigt hur han hela tiden kan komma på nya. Idag rekommenderade han mig att smaka hans inhandlade olivpaté på en brödbit. När jag åt frågade han om det smakade patetiskt.

Sen jagade han getingar som kommit in i huset. Pappa hatar getingar, de är det värsta han vet. Han har tidigare sagt att han tycker att man borde skicka alla getingar till Afrika. Precis som om de inte hade nog med problem där liksom.. I alla fall pratar han alltid med getingen medan han jagar den... alltid med nervös röst; "Ut med dig!! UT MED DIG SA JAG!!!"  även idag sa han så, och berättade för mig att det är viktigt att man inte säger "stick!" till dem.. för det kan de lätt missförstå....



hehehe.


Kommentarer
Postat av: Rickard

Haha, jag älskar ordskämt!

Det kan göra en hel dag.

2008-06-27 @ 11:13:56
URL: http://janniklasrickard.blogg.se/
Postat av: Broder negro

En del av gröna huset.....

2008-06-29 @ 15:17:01
Postat av: eLiiN

Du är utmanad!!

Kika in på min blogg får du se!

2008-06-29 @ 21:36:49
URL: http://eliintheone.blogg.se/
Postat av: AD200

HAHAHAHA! Underbara pappa :)

2008-06-30 @ 20:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0