Att vantrivas på jobbet...

Jag vet inte hur Hasse har det nuförtiden, men jag minns en tid då han verkligen supervantrivdes på sitt jobb... han ogillade sitt jobb otroligt mycket, i alla fall var det ett sådant intryck man fick. Han ville inget annat än att lyckas få ett friår och fara utomlands och bara resa runt och uppleva saker. haha.. ofta berättade han saker som hänt på jobbet, alltid med en suck.. när det var klart att vi skulle åka till Japan så berättade han hur "kärringarna" på jobbet hade reagerat inför att han skulle vara ledig med följande mening: "Men!!! då missar du ju INSPIRATIONSTRÄFFEN I SÄFFLE!!!" precis som om Hasse skulle bli jätteledsen att resan lyckades bli så timad att han missar detta event, och att han sedan skulle gå hem och vilja boka om turnén i Japan, eller be bandet skaffa sig en ny gitarrist... han hade ju ändå en inspirationsträff i säffle att gå på med sitt jobb! Detta var den första reaktionen som kom från arbetskamraterna... inte "men guuud va häftigt, och oooj vad kul!!" nej nej.. enbart oro för utebliven inspiration.

Senare hade han stått i en hiss med en annan "kärring" som frågade: "jaa när var det nu du skulle till AFRIKA på turné??" varpå han svarade: "JAPAN, jag ska till JAPAN!!" och så tänkte han irriterat och suckandes för sig själv; "herregud, man åker inte till AFRIKA på turné, jag måste hitta ett annat jobb!!!"

image26

Hasse i turnébussen
image27
Hasse och jag i logen innan spelning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0