Snö i Dalarna, Hockey-VM och mina grannar.

Vinter till Vår - Vår till Vinter?

När jag hör att det är snö i Falun känner jag mig ganska nöjd med att bo här at the west side of sweden. Dock har vi det rätt kyligt här också. Väderleken är sannerligen tokig nuförtiden.

Såg just tre kronor torska mot Finland med 4-0. Det blev inget bronSCH som kommentatorn uttalade det. Det var i alla fall den tråkigaste match jag sett på länge. Hände ju ingenting. Annat var det sent igår när vi mötte Kanada!! grymt spännande!! Ser nu istället fram emot VM-finalen imorn. Ryssland-Kanada. Kan bli en riktigt bra match!!

Mina grannar är tråkiga. Ingen hälsar. Jag har börjat hälsa överdrivet käckt på alla jag möter. De tittar konstigt på mig. Svarar förvånat "hej" med chock i blicken. Varför är det så? De enda som är trevliga är herr och fru Engström. Kurt vet jag att han heter, för han står med i styrelsen. Det är Kurt man ringer om man vill hyra festlokalen. Fruns namn har jag glömt. De är i alla fall alltid jättegoa mot mig, hälsar och ser glada ut. Igår fick jag lukta på fru Engströms fina bukett med liljekonvaljer. Och för ett par månader sedan bad jag dem om hjälp med att hitta förrådet. De följde mig ner i källaren och visade mig alla skrymslen och vrår, hjälpte mig att hitta mitt förrådsutrymme och uppmuntrade mig till att se mig omkring, testa att öppna dörrarna med min nyckel osv. Kanske ska jag bjuda över dem på fika någon dag. Eller är det kanske lite väl?

Kommentarer
Postat av: Anna H

Nä det blev ju inget bronsch och det var ju tydligen Öviks fel enligt Bengt-Åke, fy vad jag får skämmas! Och gällande grannarna har jag samma problem, konstigt att man ska känna sig som en dåre för att man hejar på folk.

2008-05-18 @ 17:01:24
Postat av: Ullis

haha. Öviks fel? varför då??

2008-05-18 @ 17:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0