Sylta

Vad är grejen med folks attityd till sylta egentligen? Idag i skolan på lunchen berättade jag för Anna att jag just hade ätit sylta, varpå hon sa: "Nä men Fy faaan, du är så jävla äcklig!!!" haha. Innan dess hade både Christine och Cissi tittat misstänksamt på syltan och rynkat näsorna. Överhuvudtaget får jag alltid kommentarer så fort jag har med mig en stackars sylta till skolan. Även Peter är syltakänslig. Han säger alltid NEEEJ med en besvärad ton på rösten så fort jag pratar om tanken om att äta sylta, eller om upplevelsen av att just ha ätit den till lunch. Cissi sa idag att hon tyckte den såg "sladdrig" ut, och så redogjorde hon för mig om alla ingridienser som fanns i den... vilket bland annat var "inälvor, hjärnor och ögon"...

Jag tror att det är något med syltans konsistens som skrämmer människor. Människor tror att syltan än ondskefull. Värt att påpeka är att ingen av ovan nämnda individer har upplevt smaken av sylta. Jag ber samtliga läsare att inte döma ut syltan förrän ni gett den en chans. Fördöm den inte på grund av er rädsla. Men lämna gärna kommentarer här efter att ni smakat.

image6image7


Kommentarer
Postat av: AD200

Älska sylta säger jag! Småländsk kalvsylta ska det vara. Med rödbetor och potatis. Det är faktiskt grymt gott :)

2008-05-07 @ 20:22:46
Postat av: Jacket i jordgubbslandet

Det smakar öga Uliis, för faaaan!!!

2008-05-19 @ 21:45:35
URL: http://silvander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0