Tips att göra på tråkiga bussresor: krafsa i okända pensionärers hår!

Idag på bussen hem får jag se att den gamla damen mitt emot mig har fått en liten spindel i sitt hår. Så jag, framfusig som jag är, vinglar helt enkelt fram i bussen och säger "Du har fått en spindel i håret, låt mig hjälpa dig!" Mitt när jag står där och plockar och tar i hennes hår så slår det mig hur sjukt osvenskt det här är. Man gör inte så i Sverige. Inte heller hade jag någon bra taktik för spindeln bara for längre ner i huvudet på henne. Hennes hår var lite sådär svintoaktigt, ni vet, så det var svårt att få tag i spindeln utan att dra för hårt i håret, så jag gav helt enkelt upp. haha. Ge upp.. Hur shysst är det?? jag menar; "Hej, du har fått en spindel i ditt hår" krafs krafs, "Oj då nu for den ner i hårbotten på dig.... jaja... den hittar nog ut själv.." Hade det kanske varit bättre om jag inte sa till alls? det man inte vet har man ju inte ont av menar jag. Nu tittade istället damen på mig med skräckfyllda uppspärrade ögon och sa "Är den STOOOR??? För jag hatar spindlar!!!!" jag var lite frestad att hålla upp min knytnäve och säga "Så här stor!!" men jag var snäll och visade spindelns rätta storlek, som var mindre än ett tändstickshuvud.

När jag satte mig igen såg jag att folk runt omkring mig fnissade, och jag funderade på om detta var ett pinsamt ögonblick? borde jag känna mig utskämd? Så för att slippa sitta och låtsas som ingenting, och för att ha något att sysselsätta mig med, så tog jag upp telefonen och ringde ett samtal.

Kommentarer
Postat av: AD200

Klart man ska hjälpa gamla tanter med svintohår! Jag hade nog inte vågat dock, eftersom jag är otroligt spindelrädd. Men jag tycker du ska vara stolt över din "insats" :)

2008-05-02 @ 21:53:20
Postat av: Anna H

haha.. go Ullis!

2008-05-03 @ 17:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0