Vad är det som händer?

I aftonbladet kunde man idag läsa om ett par som var besvikna för att de inte fick döpa sin son till PRIPPS. "Ja, när han kom ut såg vi direkt att det var en liten Pripps!"

VA????

Vad är grejen med att folk måste döpa sina barn till konstigheter??? varför är det trendigt att barnen ska heta något ovanligt? är det för barnets skull eller för sin egen skull som man döper sitt barn till något orginellt? "åh, vår lilla Mango, visst är han fin?" eller "har ni sett vår lilla tjej, hon ska heta Grus!!" vad hände med Elin, Anna, Frida, Therese, Maria? är de namnen helt ute? för tråkiga? Så hette minsann alla när jag växte upp!! ...hmm...  Nu hör jag att jag låter som en pensionär igen... ;-)

På internet hittade jag en lista över ovanliga förnamn, som förekommer i Sverige. Här är bara några få exempel: Nallemaja, Puck, Barbapappa, Fnatte, Gay-Olof, Mulle, Midget.... (haha... M-M-M-M-MIDGET!!, vad tror du om det namnet till din framtida son, Mariah???:-)) favoriten var dock ändå Sylta!! haha. man kan heta Sylta!! Finns en kvinna i Sverige som heter det i förnamn! weeeee. jag undrar om hon bor i Sylte och käkar kalvsylta på söndagar!??

Skatteverket vägrar i alla fall att godkänna namnet Pripps, vilket familjen tyckte kändes HEMSKT! de var ju så inställda på namnet Pripps!! hela denna besvikelse resulterade i en artikel i aftonbladet, där de berättar att sonen istället får heta Izac Thilo. Det var alltså "Thilo" som stod i tur i namnkön om Pripps inte blev godkänt.  

Avslutar med att citera föräldrarna från aftonbladetartikeln: "Det kändes hemskt i början. Vi var inställda på Pripps, när vi såg honom för första gången så var han en Pripps".


Helt otroligt.

Kommentarer
Postat av: Broder Tuck

Haha....Gay-Olof...!! Det var det bästa!! Ser redan fram emot din nästa text. Du skriver grymt bra!! Kram

2008-05-21 @ 13:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0