Envishet.

Hemköp, för några dagar sedan. En kille nekas köpa cigaretter eftersom han inte har något leg med sig att visa upp. Kassörskan gör helt rätt, regler är regler osv. Men den här killen kan bara inte sluta tjafsa och krångla och tjata. Jag står ett par kunder bak i kön och bevittnar denna nikotinabstinens av sällan skådat slag. Kassörskan håller fast vid sitt beslut och killen går till utgången. Dock dröjer han sig kvar i tamburen och tar upp sin mobiltelefon och börjar ringa... efter en stund kommer han tillbaka och går liksom till sidan av kassan där tjejen sitter... och så säger han triumferande: "SÅ! Nu har jag BEVIS på att jag får köpa ut!!! Min morsa är här i telefonen!!" och så ger han telefonen till kassörskan som får prata med killens MORSA som då ska garantera att grabben har åldern inne. Precis som att det hade spelat nån roll!!!!??? den där kvinnan kan ju vara vem som helst!? Jag hade lätt fortsatt tokneka honom.. det där är dock småkniviga situationer och tjejen började vackla lite nu... det slutade med att hon sa till kvinnan i telefonen "Okej då, men nästa gång får han ha leg med sig!!" haha. Hon läxade upp modern! Sen fick grabben sina cigaretter och vips så var hans kväll uppenbarligen räddad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0