Farbror Magnus trollsamling

Till varje jul tar Åsas farbror Magnus fram sin trollsamling.. under resten av året ligger de små liven nerpackade i diverse kartonger, men till jul ska de alltså fram till allas beskådning. På nyårsafton fick jag äran att syna denna praktfulla samling troll...



Bilden är suddig eftersom jag skakade svårt av skratt när den togs. Där står de iaf, den ena fulare än den andre, med stirriga ögon och otäcka miner.  Fulare (och roligare) samling får man leta efter..



Här är favoriten i gänget... ett motbjudande, hiskeligt fult troll handgjort på typ 20-talet av nån dåre.. kanske ska jag förhandla fram ett pris med Magnus på rackaren... den skulle nämligen vara den överlägset bästa fulklappen någonsin!!

Kommentarer
Postat av: Å

jag hoppas få ärva denna samling någon gång!

2009-02-20 @ 05:59:42
Postat av: Farbror Magnus

Hej!

Spännande att se trollen i internetvärlden, dom är glada över denna nymodighet. Dock kommer det "hiskeligt fula" trollet att hemsöka dig på nätterna, efter de ogudaktiga kommentarerna om dess utseende...;-). Jag har redan hört en del mullrande från lådan i källaren, så någon regnig natt kommer de säkert att knacka på din dörr.... Ha det gott, och hoppas vi ses igen!

2009-03-03 @ 19:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0